Informatie voor leden

Belangrijke data voor de komende maanden:

• Maandag 22, dinsdag 23 en donderdag 25 april 2024 zijn de laatste meetellende zittingen van dit competitieseizoen.
  • Maandag 29, dinsdag 30 april en donderdag 2 mei is het kort informeel spelen en sluiten we het seizoen af met een prijsuitreiking en een drankje.
  • Vanaf maandag 6 mei 2024 start het zomerrooster met vrij spelen, de vrijdagmorgen gaat gewoon door.
  • Op zaterdag 15 juni spelen we een Bridgedrive met KBO Delft (zie de inschrijfformulieren).
  • De Algemene Ledenvergadering is op maandagavond 26 augustus 2024, met na afloop van de vergadering vrij spelen (uitnodiging volgt begin augustus).
  • De competities beginnen weer vanaf maandag 2 september 2024 (geef wijzigingen in deelname en partnerschappen zo spoedig mogelijk door).

Midden-Delflanddrive 2024

Beste bridgers van KRAS,

In 2014 is de laatste Midden-Delflanddrive gespeeld. Na een afwezigheid van 10 jaar wordt op zaterdag 9 maart weer een bridgedrive voor alle bridgers in Midden-Delfland georganiseerd. Van 13.30uur tot 17.00uur kunnen de bridgers met en tegen elkaar spelen in de Dorpshoeve in Schipluiden.

Hoewel het een grote eer is om bridgekampioen van Midden-Delfland te worden, staat de gezelligheid voorop. Het moet vooral een leuke bridgemiddag worden voor ervaren, maar ook beginnende bridgers. Er wordt gespeeld in een A-lijn voor geoefende bridgers en een B-lijn voor de beginnende bridgers.

Alle bridgers die in Midden-Delfland wonen of bij een bridgeclub in Midden-Delfland spelen kunnen meedoen.

Hoe kunt u aanmelden?

U kunt als paar, maar ook individueel inschrijven.

Op de site www.bridgeschipluiden.nl vindt u een inschrijfformulier en ook op de bridgeclubs worden, op korte termijn, inschrijfformulieren uitgedeeld.

Verder kunt u zich aanmelden via mail@bridgeschipluiden.nl onder vermelding van naam, woonplaats, bridgeclub en A- of B- lijn van de spelers.

Met het overmaken van €10,00 pp op rekeningnummer NL68RABO0383472326, ten name van Bridgeclub Schipluiden, maakt u uw inschrijving compleet. U speelt dan mee en krijgt 2 consumptiebonnen, vrij te besteden bij de bar van de Dorpshoeve.

Uiterste inschrijfdatum is 6 maart.

Namens het bestuur van KRAS

Ineke van der Zande

Vervolgcursus bridge als opfrisser

Afgelopen najaar hebben wij een Beginnerscursus Bridge georganiseerd en nu komt er een vervolgcursus aan. Deze vervolgcursus is ook heel geschikt voor leden van onze club die hun kennis weer eens wat willen bijspijkeren. De cursus start eind januari 2024.

Klik hier voor nadere informatie.

Terugblik op de Kerstdrive / jubileumviering

Op vrijdag 15 december 2023 speelden de leden van Bridgeclub Kras hun jaarlijkse Kerstdrive in de Hoornbloem in Den Hoorn. Dit is altijd al een feestelijk gebeuren en deze keer ging het gepaard met de viering van het 30 jarig bestaan van de club. Maar liefst 117 leden hebben genoten van een gezellige middag en avond.

’s Middags werd er gebridged, de 27 tafels pasten maar net in de grote zaal van de Hoornbloem. Natuurlijk waren er prijsjes en alle leden kregen deze keer een Kras-lot.

Voorzitter Rob van den Ende sprak apart de leden toe die al sinds de start 30 jaar geleden lid zijn. Twee daarvan waren er niet, maar de meeste wel. Zij spelen nog steeds minstens een keer in de week op de club.

Vanwege het 30 jarig bestaan werd de kerstdrive gevolgd door een buffet. Dit was een lekkere en gezellige afsluiting van de feestelijke dag.

Klik hier om de uitslag te zien van de bridgedrive.

Klik hier om de foto's te zien van deze prachtige middag en avond.

Start bridgeseizoen 2023 - 2024

De competities starten op:

maandagavond 4 september

dinsdagavond 5 september

donderdagmorgen 7 september

Op de vrijdagmorgen blijft het vrij spelen.

In het INFORMATIEBULLETIN 2023 - 2024

staat informatie over afmeldprocedure, tijdstippen en nog veel meer.

Vooraankondiging: de Algemene Leden Vergadering zal zijn op dinsdag 29 augustus 2023

Het nieuwe competitieseizoen start in september, dus op maandag 4 september.

Iedereen mag weer zo vaak komen als hij/zij wil, dus aanmelden voor een extra avond kan.

=============================================================================

In de week van 17 april 2023 krijgt de zaal in de Kickerthoek een grote opknapbeurt. Dit betekent dat op maandagavond 17 april, dinsdagavond 18 april, donderdagmorgen 20 april en vrijdagmorgen 21 april het bridgen niet doorgaat!

=============================================================================

Zie foto van onze Kerstdrive 2022 op de Nieuws pagina