Kerstdrive en jubileumviering van Bridgeclub Kras

Afgelopen vrijdag 15 december speelden de leden van Bridgeclub Kras hun jaarlijkse Kerstdrive in de Hoornbloem in Den Hoorn. Dit is altijd al een feestelijk gebeuren en deze keer ging het gepaard met de viering van het 30 jarig bestaan van de club. Maar liefst 117 leden hebben genoten van een gezellige middag en avond.

’s Middags werd er gebridged, de 27 tafels pasten maar net in de grote zaal van de Hoornbloem. Natuurlijk waren er prijsjes en alle leden kregen deze keer een Kras-lot.

Voorzitter Rob van den Ende sprak apart de leden toe die al sinds de start 30 jaar geleden lid zijn. Twee daarvan waren er niet, maar de meeste wel. Zij spelen nog steeds minstens een keer in de week op de club.

Vanwege het 30 jarig bestaan werd de kerstdrive gevolgd door een buffet. Dit was een lekkere en gezellige afsluiting van de feestelijke dag.

Zie voor meer foto's het foto archief.

Bridgeclub KRAS uit Den Hoorn organiseert een BRIDGECURSUS VOOR BEGINNERS

De cursus wordt gehouden op 12 woensdagavonden van 13 september tot en met 29 november 2023.
Steeds van 19.30 uur tot 22.00 uur.

De cursus wordt gegeven door een ervaren bridgedocent.

Er is ruimte in het programma om spelenderwijs te oefenen.
De cursus is ook geschikt voor bridgers die hun bridgekennis willen opfrissen.

De avonden vinden plaats in De Kickerthoek, Prins Willem Alexanderhof in Den Hoorn.
De kosten voor deze cursus bedragen € 60 euro per persoon.
Dit is inclusief cursusboek.

Bridge is een kaartspel en een denksport, boeiend en vol uitdagingen. Op een club speel je het spel met een partner, tegen steeds wisselende bridgeparen, en dus ontmoet je veel mensen. Bij Kras speelt gezelligheid een grote rol.

De ervaring leert dat veel mensen beginnen met bridgen tegen de tijd dat ze met pensioen gaan. Wij moedigen zeker mensen in die fase van hun leven aan om het eens te komen proberen. Er ligt een leuke wereld te ontdekken.

Seniorenbridgeclub Kras heeft op het moment ruim 130 leden. Mogelijkheid om te spelen is er op maandagavond, dinsdagavond en donderdagmorgen in competitieverband en op vrijdagmorgen met vrije inloop.

Natuurlijk vinden wij het leuk als mensen die de cursus hebben gevolgd daarna besluiten om lid te worden, maar dat hoeft niet. Als de cursus is afgerond, is het ook mogelijk om eerst een paar keer op proef te komen spelen om te ondervinden hoe het gaat en of de sfeer bevalt.

Voor meer informatie en aanmelden kunt u mailen naar secretariaat@bridgeclubkras.nl

Klik hier voor de flyer over de cursus.

Januari 2023

Op 16 december speelden 98 leden mee in de Kerstdrive. Buiten was het glad, binnen heel gezellig.

Wij wensen u allen een gelukkig 2023.

1 September 2022

In De Schakel MiddenDelfland van 1 september stond een dubbel interview dat Gemma van Winden-Tetteroo hield met onze oud-voorzitter Koos Bentvelsen en de nieuwe voorzitter Rob van den Ende.

Lees hier het hele interview.

Augustus 2022

Bridgecursus voor beginners (of om op te frissen)

De Flits-1 bridge beginnerscursus gaat binnenkort weer van start, nu op een dinsdag- en donderdagavond.
Dit wordt weer georganiseerd door de 4 Delftse Bridgeclubs, De Gaech, Gisolf, Prometheus en ODD.

Klik hier voor de folder met alle informatie over deze cursussen.

Augustus 2021

Na ruim anderhalf jaar te hebben stilgelegen, heeft bridgeclub KRAS eindelijk weer plannen kunnen maken om samen te bridgen. Natuurlijk met in acht neming van de maatregelen ter voorkoming van coronabesmettingen. Dat betekent ook met minder mensen dan we gewend zijn in de zaal. Maar ondanks dat alles hopen we op gezellige bridgebijeenkomsten.

Leden die komen spelen verwijzen wij naar de pagina Informatie voor leden.

December 2020

Helaas zullen we dit jaar ook onze altijd zo gezellige kerstdrive moeten missen. In het nieuwe jaar hopen wij elkaar weer - in goede gezondheid - te mogen ontmoeten bij onze bridge-activiteiten.

December 2019

Wij kijken terug op een gezellige kerstdrive en wensen u allen goede kerstdagen en een gezond en gelukkig 2020 toe.