Voorjaarsdrive 2013

De voorjaarsdrive op dinsdag 12 maart heeft zeer veel spelers aangetrokken.

Klik hier voor de uitslagen of lees hieronder een verslag van deze middag.

Voorjaarsdrive2013

Verslag van de voorjaarsdrive door L. van Beek

Bridgen in de Hoornbloem

Een half jaartje geleden vroeg, tijdens het fietsen, een zekere Aad Buitendijk (wie kent hem niet) of ik wist dat er in Den Hoorn elk jaar een bridgedrive (ja, zo heet dat echt) georganiseerd wordt. Of ik soms zin had om daar samen met hem te spelen; leek me wel gezellig, een beetje kaarten en misschien een praatje met wat ouwe bekenden. De organisatie was in handen van bridgeclub KRAS, een vereniging, die een jaar of 20 geleden opgericht was door en voor ouderen, vandaar die naam.

En ja hoor, ze waren er allemaal: de Van Marrewijkies, de Van Paassens, de Bentvelsens, de Ammerlaans, de Van Leeuwens, de Goeyebiertjes, de Volleringjes, de De Vreedes en nog een heleboel anderen. Totaal 220 deelnemers, ze kwamen uit de hele regio zelfs uit Nootdorp.

Bij aankomst moest je je melden en aan de inschrijftafel zaten vijf dames, waarvan verschillende mij nieuwsgierig aankeken. Ik hoorde er al één zeggen dat ik een Van Beek was en uiteindelijk kwamen ze tot de conclusie dat ik wel Lau moest zijn. Maar ja, toen kwam het: ik wist natuurlijk nog wel wie zij waren!? Helaas moest ik de dames teleurstellen; over het algemeen zag ik wel iets bekends, maar daar bleef het ook bij. De één bleek Lies van Vliet te zijn, een ander José Marrewijk, en nog een ander één van de zeven geitjes.

Na afloop inderdaad hier en daar nog een praatje gemaakt. Daar was tijd genoeg voor, want we wilden toch op de uitslag wachten. Al met al was het een heel gezellige middag, zeker voor herhaling vatbaar.

Wie echt wil weten hoe ondergetekende het er vanaf gebracht heeft, moet kijken naar de uitslagen op de website - lijn E (Lou).

Lau